De reis

9 juni 2009 - Perth, Australië

Dag 1 – maandag 8 juni 2009, Nootdorp City

De grote dag is aangebroken. Na een dagenlang gevecht met mijn travelbag is het dan toch gelukt: de rits kan dicht zonder dat er nog dingen naast liggen die ik ook graag mee wil nemen voor mijn reis van 2 maanden. De ervaring van voorgaande reizen leert dat je heel wat kilo’s mee sjouwt met dingen die je achteraf bezien toch niet echt nodig had. Door de gebruikswaarde van alles nog eens kritisch te bekijken en dat af te zetten tegen het gewicht dat de keukenweegschaal  aangeeft heb ik voor mijn langste reis ooit, de minste bagage ooit bij mij. Afgezien dan van de 6 kilo papier die wordt veroorzaakt door de 20 tijdschriften en 9 boeken, maar dat gewicht raak ik in de loop van de eerste weken snel kwijt.

Mijn moeder en oma halen mij thuis op voor de rit naar Schiphol die ik de afgelopen 3,5 jaar bijna dagelijks heb gereden.  Na de laatste inkopen op Schiphol Plaza en een koffie met muffin voor de uitzwaaiers is het tijd om te gaan. De afgelopen 4 jaar heb ik zeker meer dan 40 keer vanaf Schiphol gevlogen, maar deze keer voelt toch echt anders…

Dag 2 – dinsdag 9 juni 2009, stoel 68K zo'n 10 km boven de aarde

De 3 vluchten naar London, Singapore en Perth verlopen vlekkeloos en 23 uur na mijn vertrek zet ik om middernacht  voor het eerst van mijn leven voet op Australische bodem. De shuttlebus naar de stad heb ik net gemist en ik besluit mijzelf voor een tientje extra de luxe van een taxi te geven die mij voor de deur van mijn hostel af zet. Voor de eerste nacht heb ik een privé kamer geboekt om even rustig van de reis bij te komen. Een half uur later lig ik in bed en val ondanks de jetlag - volgens mijn biologische klok is het pas 8 uur ’s avonds - in een heerlijk diepe slaap.

1. Pascal:
    11 juni 2009
    Hey!

ik dacht dat ik altijd veel leesvoer meeneem...maarja, ik ga ook geen 2 maanden naar de andere kant van de wereld :P
    Zal in elk geval wel lekker slapen zijn in je privékamertje ;)

Pascal