Nieuwe reisplannen

22 juli 2009 - Cairns, Australië

Dag 45, woensdag 22 juli 2009, Cairns

Het is gisteren natuurlijk weer veel te laat geworden, dus mijn ogen gaan vanochtend maar langzaam open. Als er genoeg licht door mijn oogleden komt om mijn hersenen weer te activeren loop ik naar het Qantas kantoor een straat verder. De beslissing is gevallen: ik blijf nog een maandje langer in de Pacific. Op 7 september kan ik zonder extra bijbetaling een vlucht krijgen. Aankomst op Schiphol is 8 september in de ochtend. Was ik vanochtend nog op 70% van mijn reis, nu ben ik nog niet eens op de helft van deze nu maar liefst 93-daagse reis!! De extra tijd die dit oplevert besteed ik vooral aan het bezoeken van de Fiji eilanden, zo’n 4 uur vliegen vanaf Australië. Ook heb ik nu tijd om de plaatsen Brisbane, Melbourne en wellicht het eiland Tasmanië te bezoeken. Neem voor de aangepaste route een kijkje op mijn landkaart aan de rechterkant van deze pagina.
De rest van de dag besteed ik aan het organiseren en boeken van mijn tours en hostels voor de komende 2 weken, alsmede aan het uitzoeken en boeken van de goedkoopste tickets naar Fiji. Voor slechts 300 euro heb ik een retourtje naar deze droombestemming op de kop weten te tikken. Op 5 augustus met Air Pacific heen vanaf Brisbane en op 25 augustus terug naar Melbourne met Qantas. ’s Avonds eindelijk maar eens op tijd naar bed om morgen een beetje fit voor de dag te komen voor alweer een tour.