Lazy Broome

23 juni 2009 - Broome, Australië

Dag 13, zaterdag 20 juni 2009, op weg naar Broome

Na ’s ochtends een laatste afdaling te hebben gemaakt in Joffre Gorge is het tijd om het kamp op te ruimen en weer verder te reizen. Zodra we het nationaal park uit zijn wordt het landschap al weer snel vlak en eentonig. Na een lange rit naar de camping voor de overnachting rollen we nog één keer de swags uit om van de sterren te genieten.

Dag 14, zondag 21 juni 2009, op weg naar Broome

Ook vandaag is weer een reisdag. Halverwege doen we het plaatsje Port Hedland aan, waarvandaan bijna alle in Australië gewonnen ijzererts wordt verscheept, vooral naar China. Het plaatsje wordt gedomineerd door de enorme verwerkingsinstallaties en de haven met 300 meter lange zeeschepen. De ijzererts wordt vanuit het binnenland aangevoerd door treinen van wel 3 kilometer lang! Alles is hier een maatje groter dan wij gewend zijn.
Halverwege de middag komen we aan in Broome, as close to civilization as we can get. De afgelopen 10 dagen hebben we maar liefst 4.400 kilometer gereden. Al die uren in de bus zijn best vermoeiend. Je moet enorme afstanden afleggen om bij die paar hoogtepunten te komen. Als je echter de tijd hebt is dat het allemaal zeker wel waard.
Broome ontleend zijn bestaansrecht aan de parelindustrie. Verder is er eigenlijk weinig te beleven. We hebben hier 2 rustdagen voordat we onze reis naar Darwin voortzetten. Ruim de helft van de groep haakt hier af en gaat verder zijn eigen weg (per vliegtuig naar de ‘bewoonde wereld’). Een goed excuus voor een afscheidsdiner in een echt restaurant met echte borden.
Nu we het rode stof van ons hebben afgewassen willen we wel weer eens goed stappen, maar het is zondagavond en om 10 uur zijn alle bars gesloten. Als je een feestje wilt zul je het dus zelf moeten bouwen. Nu we weer zoveel dichter bij de evenaar zijn is de temperatuur bijna tropisch en op het strand vermaken we ons tot in de vroege uurtjes bij een kampvuur.

Dag 15/16, 22/23 juni 2009, Broome

Rustig uitslapen valt in een hostel niet mee. De gemiste uurtjes slaap moeten dus maar op het strand worden ingehaald. Deze 2 dagen worden verder besteed aan luieren, lezen, de was doen, lekker vers eten kopen, mijn reisverhalen bijwerken en wat e-mailen en internetten.
Morgen om 6 uur weer op voor de volgende etappe met een deels nieuwe groep. De komende 9 dagen reizen we door de Kimberleys, het meest ongerepte gebied van Australie. Waarschijnlijk heb ik al die tijd geen internet- en telefoonverbinding. Het is maar dat je het weet.

Veel plezier met het mooie weer voor de komende paar dagen in Nederland!

P.S. Het blijkt dat de diashow van de foto's in omgekeerde volgorde werkt. Om het 'verhaal' te volgen kun je het beste handmatig telkens een foto 'terug' (pijl naar links) gaan.

1. Danny:
    23 juni 2009
    Leuk om te lezen dat t helemaal top is. T gaat al wel weer heel snel zo'n vakantie. Nou geniet nog maar even.

Groet,
    Danny
  2. Ika:
    25 juni 2009
    Hhmmm.....hoop dat je heelhuids uit de Kimberleys terugkomt! Het zal wel wennen zijn niet digitaal online te zijn! Take care en geniet,
    Ika
  3. Je kleine zusje:
    26 juni 2009
    He Broertje,

Heb net even je foto's bekeken,ziet er echt heel mooi uit.
    Hoop dat je het heel erg naar je zin heb daar,maar dat zal vast wel.
    Doe voorzichtig en geniet lekker.

Groetjes Mario,Bianc en je kleine nichtje Britt
  4. Danny:
    28 juni 2009
    Hi Marco,

Nou zo te zien vermaak je je wel in the out back. Hoop dat alles nog goed gaat en ook dat je gezelschap aangenaam is. Ik mis je wel zeker wanneer je gewoon even wat wilt bijkletsen of even wat advies wilt hebben.

Groet,
    Danny